UZTURA UZDEVUMI:

  • nodrošināt organismu ar nepieciešamo enerģiju sportošanai;
  • aizkavēt noguruma iestāšanos fiziskas slodzes laikā;
  • paātrināt spēku atjaunošanos pēc fiziskas slodzes;
  • piegādāt organismu ar nepieciešamajām vielām.

 

JA SPORTISTA UZTURS IR VĀJI SAPLĀNOTS:

  • regulāri iestāties nogurums;
  • bieža pārslodze, kas var izraisīt traumas;
  • bieža slimošana;
  • pazeminātas koncentrēšanās spējas;
  • vāji sportiskie sasniegumi.

 

10 VESELĪGIE PRODUKTI SPORTISTA ĒDIENKARTĒ:

  1. graudaugu produkti – auzu pārslas, griķi, rīsi u.c.
  2. visi dārzeņi un zaļumi
  3. makaroni
  4. graudu maize
  5. vistas gaļa
  6. zivis
  7. augļi un ogas
  8. medus, rieksti, žāvēti augļi
  9. biezpiens, jogurts
  10. ūdens

 

PRODUKTI, KURUS PROFESIONĀLAM SPORTISTAM LABĀK NEIZVĒLĒTIES:

  • trekns ēdiens;
  • treknas kūkas;
  • sālīti rieksti, čipsi;
  • Coca-Cola, ledustēja, enerģijas dzērieni.

 

SPORTISTA UZTURA PLĀNS:

Sportistiem ikdienā ir nepieciešamas 3 pamata ēdienreizes un tējas dzeršanas reize ar uzkodām. Katra ēdienreize ir svarīga un katrai ir sava nozīme. Labāk neizlaist nevienu no tām. Lai sasniegtu vēlamo rezultātu sportā, ir sevi jādisciplinē, gan dienas režīma, gan uztura plāna ievērošanas ziņā.

Ievēro! Šķidruma diennakts patēriņa norma jaunām meitenēm ir aptuveni 1,5 l dienā.

Brokastis.

Brokastis ir sportista dienas režīma obligāta sastāvdaļa. Labāk ir piecelties 10 minūtes agrāk, nekā pagulēt vēl mirklīti un doties uz skolu neēdušai. Nedrīkst aizmirst labi padzerties! Brokastis vajadzētu iesākt ar glāzi ūdens, brokastu laikā vēl izdzert krūzi tējas vai piena. Brokastīs vēlams izraudzīties ēdienus vai produktus, kurus var salīdzinoši ātri apēst – biezputras, sviestmaizes, sausās brokastis, grauzdētas maizītes ar sviestu u. tml.

Pusdienas.

Ja vien ir iespējams, pusdienas ir jāēd skolā. Tā kā līdz treniņam kuņģim jābūt tukšam, tad pusdienas vajadzētu paēst vismaz stundu pirms došanās uz treniņu.

Uzkodas.

Pirms došanās uz treniņu, enerģijai var apēst, piemēram, sviestmaizi, sausiņus, ābolu, dārzeņus. Labāk, protams, neizvēlies saldumus. Arī pirms došanās uz treniņu nedrīkst aizmirst padzerties ūdeni.

Atceries!!! Par uzkodu nav izmantojami čipsi, gumijas konfektes vai sāļie rieksti, jo tie satur ļoti daudz tauku un sāls un tajos nemaz nav vitamīnu. Par dzērienu nav izmantojama Coca-Cola, ledustēja, dažādi enerģijas dzērieni un citas limonādes, jo tās satur daudz kofeīna, kas nav vēlams sportista veselībai.

Vakariņas.

Vakariņu uzdevums ir nodrošināt organisma atjaunošanos ar treniņā un visas dienas garumā iztērēto enerģiju.

Previous ArticleNext Article

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *